
مقاله مبانی نظری انگیزش در یادگیری در word دارای 14 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله مبانی نظری انگیزش در یادگیری در word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله مبانی نظری انگیزش در یادگیری در word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله مبانی نظری انگیزش در یادگیری در word :
سال انتشار: 1394
محل انتشار: دومین کنفرانس ملی توسعه پایدار در علوم تربیتی و روانشناسی، مطالعات اجتماعی و فرهنگی
تعداد صفحات: 14
نویسنده(ها):
نورالله پورعلی – کارشناسی ارشد تحقیقات آموزشی از دانشگاه تهران
چکیده:
هدف پژوهش حاضر بررسی مبانی نطری انگیزش یادگیری از رویکرد های رفتارگرایی ، شناختی ، انسان گرایی ، فرهنگیاجتماعی وانتطار ، بر انگیختگی و اسنادی می باشد . انگیزش مهمترین شرط یادگیری است ، علاقه به یادگیری محصول عواملیاست که به شخصست وتوانایی دانش آموز ، ویژگی های تکلیف ، مشوقها وسایر عوامل محیطی مربوط می شود.دانش آموزان باانگیزه به یادگیری اشتیاق داشته ، علاقمند ، کنجکاو ، فعال وبسیار جدی هستند انها زمان بیشتری را صرف فعالیت های یادگیرینموده ومطالب بیشتری را می آموزند.پیروان رویکرد رفتارگرایی انگیزش را وابسته به کسب تقویت و اجتناب از تنبیه می دانند این برداشت از انگیزش بر اندیشه یاصلی رفتارگرایان استوار است که می گویند اعمال ورفتارها هدایت کننده وکنترل کننده ی آنها می باشند . در رویکرد شناختیانگیزش باور بر این است که اندیشه های فرد سرچشمه از انگیزش اوهستند شناخت گرایان می گویند که رفتار توسط نقش ها ،انتظارات و نسبت داده های فرد ایجاد وهدایت می شود . بنابه نظر برانگیختگی هب (1959) تکالیف مختلف دارای سطوح برانگیختگی متفاوت هستند بر اساس این نظریه اگر سطح بر انگیختگی فرد بالا باشد محیط به گونه ای عمل می کند که سطح برانگیختگی را کا هش دهد و در زممانی که سطح بر انگیختگی بسیار پایین باشد افزایش دادن آن تقویت است . در رویکرد انسانگرایی به جای تاکید بر تقویت و تنبیه به عنوان منبع اصلی انگیزش به توانایی دانش آموزان برای رشد شخصی ، آزادی اهدافزندگی و ویژگی های مثبت تاکید می گردد . بر اساس رویکرد فرهنگی اجتماعی منبع انگیزشی مهم برای بعضی از افراد بودن بادیگران وبرقراری رابطه ی دوستانه متقابل با آنها می باشد . رویکرد انتظار ضرب در ارزش هم جنبه ی رفتاری و هم جنبه یشناختی دارد وولفلک (2004) معتقد است : میزان انگیزش افراد به حاصل ضرب دو عامل زیر بستگی دارد : 1–سطحانتظارشان در رابطه با این که تا چه حد آن کاررا با موفقیت انجام خواهند داد 2- میزان ارزشی که برای انجام آن کار قایل هستند.بر اساس این نظریه انگیزش یعنی میل و اشتیاق برای کسب موفقیت و شرکت در فعالیتهایی که موفقیت در آنها به کوشش وتلاش دانش آموزان وابسته است (اسلاوین ، 2006) . افراد دارای انگیزش پیشرفت سطح بالا برای رسیدن به موفقیت بسیارتلاش و کوشش می کنند و بعد از شکست نیز نیز میزان سعی و تلاش خود را بیشتر می کنند تا به موفقیت برسند. نظریهاسنادی مدعی است که افراد یکی از هفت نوع توضیح زیر را برای موفقیت و شکست خود عرضه می کنند : توانایی ، تلاش ،روحیه وحالت ، دشواری کار ، جانبداری معلم ، بخت بد وکمک غیر عادی دیگران (گلاور، 1385).

- ۹۵/۰۷/۲۴