
توجه : این پروژه به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پروژه دانشجویی پاورپوینت خلاقیت و نوآوری تحت word دارای 42 اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل پاور پوینت پروژه دانشجویی پاورپوینت خلاقیت و نوآوری تحت word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است
لطفا به نکات زیر در هنگام خرید
دانلودپروژه دانشجویی پاورپوینت خلاقیت و نوآوری تحت word
توجه فرمایید.1-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه
دانلودپروژه دانشجویی پاورپوینت خلاقیت و نوآوری تحت word
قرار داده شده است2-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید
3-پس از پرداخت هزینه ، حداکثر طی 12 ساعت پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما ارسال خواهد شد
4-در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
5-در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون زیر قرار داده نشده است
بخشی از متن پروژه دانشجویی پاورپوینت خلاقیت و نوآوری تحت word :
اسلاید 1 :
0- نیمکره های مغز
- 0-1- نیمکره راست : خلاقیت ، تصویر ها ، رنگ ، احساسات ، نگاه کل نگر ، بصیرت ، درک ، شناخت
- 0-2- نیمکره چپ : ارزیابی ، منطق ، استدلال ، توجیه ، تجزیه و تحلیل،محاسبه ، واقع بینی
- آرزوهای محال،خوب هستند،اما یک ایده زمانی خلاق است که زاییده نیمکره راست مغز باشد و نیمکره چپ مغز آن را تصدیق کند.
- 0-3- تلفیق :
- هماهنگ کردن دو نوع اندیشه که قبلا نا مربوط بوده اند. برق از ترکیب( یک مفتول فلزی و الکتریسته) ایجاد شد
اسلاید 2 :
- 1-0- ایده و فرصت :
- ایده : چیز جدیدی است ، چیزی که قبلا وجود نداشت.
- فرصت : تبدیل ایده به یک کسب و کار که دیگران نیاز داشته و برای آن هزینه کنند.
- 1-1- خلاقیت :
- – صلاحیتی که همه ما برای اندیشیدن به راه حل های تازه و مفید به منظور حل مشکلات داریم و بعبارتی درخشش یک اندیشه و بوجود آمدن نظر و ایده های نو بیشتر در جنبه های فکری و نظری و به فعالیت های ذهنی و طراحی، مطرح است.
اسلاید 3 :
- 1-2- کشف : آشکار ساختن و بهره برداری و به ظهور رسانیدن چیزی که وجود داشته ولی قبلا کسی متوجه آن نشده است و یا آن را درک نکرده است(میکروب توسط پاستور ، جاذبه توسط نیوتن و;)
- 1-3- اختراع : نوانگیختن و ایجاد کردن و دستیابی به چیزی یا روشی جدید است که قبلا ناشناخته بوده است.و بیشتر به اکتشافات فنی که حالت اتفاقی دارد اطلاق می شود(پنیسیلین،اشعه ایکس،برق،ماشین بخار، و;)بصورت تصادفی و غیر تصادفی
- 1-4- نوآوری :
- عبارت است از خلقتی که ارزش قابل توجهی برای(فرد،گروه،سازمان، صنعت یا جامعه)دارد.و مفهومی اقتصادی و عملی دارد.و در واقع تلاش برای تبدیل ایده های خلاق به محصول است که ارزش اقتصادی بالائی دارد.
- 1-5- خلاقیت و نوآوری
- خلاقیت نقطه آغاز نوآوری است و بیشتر جنبه های فکری و نظری است و نوآوری بیشتر جنبه های کاربردی و عملی است.
- خلاقیت فرآیند نوآوری
اسلاید 4 :
- 1-6- اختراع و نوآوری :
- 1-6-1-اختراع ، بیشتر حالت اتفاقی دارد و بندرت اتفاق
- می افتد، در حالی که نوآوری ، حاصلش محصولی با ارزش است.
- 1-6-2- مشتری اختراع ، محققان و مشتری نوآوری ، عموم مردم است.
- 1-6-3- اختراع ، در کل دنیا جدید است و نوآوری ، ضرورتا در کل دنیا جدید نیست.
- 1-6-4- هر اختراع به چندین نوآوری می تواند تبدیل گردد.
اسلاید 5 :
2- خلاقیت
- 2-1- انواع خلاقیت :
- 2-1-1- بصورت تصاعدی و افزایشی باشد که طی گام های کوتاه و رو به جلو انجام گردد که اصطلاحا به آن(کایزن=بهبود آهسته و پیوسته رو به جلو)گویند.
- مانند : تحقیقات دراز مدت و بسیار دقیق برای واکسن فلج اطفال
- 2-1-2- بصورت گام های بلند و جهشی باشد.
- مانند : سیستم عامل ویندوز برای بار اول که به دنیا عرضه شد
اسلاید 6 :
- 2-2- چهار P خلاقیت و نوآوری
- 2-2-1- محصول(Product):نتیجه فرآیند خلاقیت و نوآوری باید محصولی(کالا،خدمات،اطلاعات،سیستم ها و;..)باشد و بگونه ای که دارای ارزش و یا ارزش معنی دار و قابل توجه باشد.
- 2-2- 2-امکانات(Possibilities):برای اینکه خلاقیت و نوآوری روی دهد باید امکانات وجود داشته باشد(عوامل تولید)
- 2-2-3-فرآیند(Processes):تکنیک های متعدد برای افزایش خلاقیت حل مسائل در سازمان به کار بست که باید آنها را یاد گرفت
- 2-2-4-خلاقیت فردی و گروهی(Personal and group creativity):
اسلاید 7 :
- 2-2- چهار P خلاقیت و نوآوری
- 2-2-1- محصول(Product):نتیجه فرآیند خلاقیت و نوآوری باید محصولی(کالا،خدمات،اطلاعات،سیستم ها و;..)باشد و بگونه ای که دارای ارزش و یا ارزش معنی دار و قابل توجه باشد.
- 2-2- 2-امکانات(Possibilities):برای اینکه خلاقیت و نوآوری روی دهد باید امکانات وجود داشته باشد(عوامل تولید)
- 2-2-3-فرآیند(Processes):تکنیک های متعدد برای افزایش خلاقیت حل مسائل در سازمان به کار بست که باید آنها را یاد گرفت
- 2-2-4-خلاقیت فردی و گروهی(Personal and group creativity):
اسلاید 8 :
- 2-3- حل خلاقانه مسائل
- 2-3-1- آگاه بودن : تحقیق وتجزیه و تحلیل رویدادها و پیش آمدها(کنجکاو بودن)
- 2-3-2- مصر بودن در رویای خود : بر روی فکر و رویای خود متمرکز شوید و آن را همیشه احساس کنید.
- 2-3-3- در نظر گرفتن : تمام راه حلهای مم
- کن را در نظر بگیرید. و ازافرادی که فکر و ایده را در شما می کشند بپرهیزید. زیرا باعث می شوند احساس عدم موفقیت کنید و ضمنا منطق در رابطه با ایده ها در این مرحله نباشد.
- 2-3-4- رجوع به درون : به درون خود رجوع کنید و ذوق و قریحه را با ایده ها بیامیزید(انسان های موفق کارشان برایشان تفریح است).
اسلاید 9 :
- 2-3-5- ارزیابی : تمام راه حلهای ایده ها را بررسی کنید و دسته بندی نمائید. ونسبت به انتخاب یکی و یا ترکیب راه حلها اقدام نموده و غیر قابل قبولها را حذف نمائید(استدلال را وارد کنید).
- 2-3-6- واقع بینی : راه حل و یا راه حلهای بدست آمده نهائی را بر پایه بهترین دانش موجود مورد بررسی قرار داده و بر اساس نتائج حرکت نمائید.
- 2-3-7- ارزشیابی : ایده را با سئوالات ذیل ارزشیابی کنید.
- – آیا ایده قابل درک است؟
- – نتائج چه هستند؟
- – برای تحقق نتائج به چه چیزهائی نیاز است؟
اسلاید 10 :
- 2-3-5- ارزیابی : تمام راه حلهای ایده ها را بررسی کنید و دسته بندی نمائید. ونسبت به انتخاب یکی و یا ترکیب راه حلها اقدام نموده و غیر قابل قبولها را حذف نمائید(استدلال را وارد کنید).
- 2-3-6- واقع بینی : راه حل و یا راه حلهای بدست آمده نهائی را بر پایه بهترین دانش موجود مورد بررسی قرار داده و بر اساس نتائج حرکت نمائید.
- 2-3-7- ارزشیابی : ایده را با سئوالات ذیل ارزشیابی کنید.
- – آیا ایده قابل درک است؟
- – نتائج چه هستند؟
- – برای تحقق نتائج به چه چیزهائی نیاز است؟

- ۹۵/۰۵/۲۷