پروژه دانشجویی تحقیق گام هایی عملی و منطقی برای ساختن یک مدرسه مطلوب با همراهی کارکنان و معلمان تحت word دارای 56 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد پروژه دانشجویی تحقیق گام هایی عملی و منطقی برای ساختن یک مدرسه مطلوب با همراهی کارکنان و معلمان تحت word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است
توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است
بخشی از فهرست مطالب پروژه پروژه دانشجویی تحقیق گام هایی عملی و منطقی برای ساختن یک مدرسه مطلوب با همراهی کارکنان و معلمان تحت word
مقدمه
برنامه ریزی عملی برای پیشرفت
ایجاد انگیزه در کارکنان
تدوین خط مشی های پیشرفت کارکنان
راهنمایی، مشاوره و آموزش کارکنان
پیوند دادن خط مشیهای بهبود مدرسه با پیشرفت پرسنل
ارزیابی عملکرد یا پیگیری عملکرد
گام هایی برای ساختن یک مدرسه مطلوب
نخستین گام در بهبود مدرسه
مدیریت تغییر
دستیابی به یک بیانیه اصول
انجام یک مرور کامل از وضعیت مدرسه
تهیه یک برنامه ی جامع برای مدرسه
تعیین هدف
طراحی سیاستها و ساختارهای مدیریتی
مدیریت منابع انسانی و سرمایه ای برای تحقق برنامه مطلوب
بستن حلقه ی کیفیت
برگزاری جلسات با اولیای دانش آموزان
کنار آمدن با والدین بد قلق
برنامه ریزی یک جلسه آموزشی
منابع
بخشی از منابع و مراجع پروژه پروژه دانشجویی تحقیق گام هایی عملی و منطقی برای ساختن یک مدرسه مطلوب با همراهی کارکنان و معلمان تحت word
مدیریت مدرسه محور/پدیدآورنده: ابتسام ابوضحی، غلامرضا گرایی نژاد (مترجم)، رخساره کاظم (مترجم)، علی اللهیارترکمن (مترجم)، طاهره عدل بند (مترجم)/ ناشر: مدرسه – 16 آذر،
درآمدی به مدیریت آموزشگاهی، مدیریت مدرسه محور/پدیدآورنده: آن گلد، جنیفرمری اونز، اکبر رهنما (مترجم)، لطفعلی جباری (مترجم)، پروانه فخام زاده (ویراستار)/ناشر: آییژ –
در مدیریت مدرسه، چه چیزی ارزش تلاش را دارد؟/پدیدآورنده: مایکل فولان، سیدعبدالصاحب امامی (مترجم)، بهرام فداییان (مترجم)/ناشر: فراشناختی /اندیشه – 03 اردیبهشت،
مدیریت تعارض در مدرسه “مبحثی در مدیریت رفتار سازمانی”/پدیدآورنده: نادر سلیمانی/ناشر: آرمان رشد – 18 دی،
بینشی نو در غنی سازی مدرسه: مهارت های آسیب شناسی عملی و حل خلاق مسایل مدرسه و مدرسه داری (مدیریت آموزشی)/پدیدآورنده: بهمن حوریزاد/ناشر: لوح زرین – 27 اردیبهشت،
مقدمه
پیشرفت کارکنان طبیعتاً یک فرایند بنیادی و اساس در تصویر وسیع بهبود مدرسه است. این نوشتار به نقش یک خط مشی پیشرفت کارکنان در زمینه ی مطرح کردن پیش بینیهای لازم در خصوص راهنمایی، مشاوره و حمایت کارکنان میپردازد. سپس به دنبال آن توصیههایی پیرامون چگونگی انجام بهترین شیوه تحقیق و تنظیم آیین نامه این خط مشی با شروع از جایگاه مدرسه در زمان برنامه ریزی آن، ارائه میدهیم
برنامه ریزی عملی برای پیشرفت
تدوین یک خط مشی پیشرفت و بهبود آموزشگاه و پیوند دادن آن با پیشرفت کارکنان، کمک میکند به اینکه مطمئن شویم برنامه ریزی عملی برای آینده میتواند به وقوع بپیوندد. استفاده از یک روش مدیریت باز به این معنی است که تمام افراد دخالت دارند و اینکه برنامه ریزی متعلق به همه است. خود این فرایند نیز فرایندی توسعه ای است و باید این احساس اعتماد به نفس در افراد به وجود آورده شود که بتوانند به انجام برنامه ریزی کاری خود مبادرت ورزند
1- توجه خود را بر اهداف آموزش متمرکز کنید. به خصوص بر یاد گیری و دستاورد دانش آموزان متمرکز باشید. این میتواند در چارچوب مفاهیم گسترده تبیین شده آموزشگاه و بیانیه وظایف آن باشد. آموزگاران را تشویق به انعطاف پذیری و خلاقیت در شیوههایشان کنید و از آنها بخواهید اعتماد کافی برای تشویق دانش آموزان به یادگیری مستقل داشته باشند
2- یک رویکرد هماهنگ تدوین کنید. این رویکرد لازم است مبنای برنامه ریزی درسی، ارزیابی، تدریس و مدیریت و همچنین امور مالی و منابع باشد. لازم است تمام خط مشیهای واحدها در چارچوب محتوای کلی خط مشیهای مدرسه هماهنگ باشند ولی در عین حال، به هر واحد اجازه آزادی عمل برای پیشبرد و توسعه ایدههای خودشان نیز داده شود
3- چشم انداز دراز مدت آموزشگاه را درک کنید. این چشم انداز در طول مرحله مرور و بازبینی برنامه ریزی تغییر خواهد کرد و باید به صورت ماهیت ثانوی برای تمام اعضای پرسنل در آید. ماهیت کلی هر آموزشگاه باید فراگیر و دربرگیرنده ی تمام جنبههای مدیریت آموزشگاه باشد
4- هدفهای کوتاه مدت قابل اداره تدوین کنید. این امر به کاهش تنش ناشی از تغییر کمک میکند. افراد بیشتر خود را کنترل کننده ی تغییرات میبیند و احساس نمیکنند که توسط یک موج نوگرایی کنار زده شدهاند
5- کمک دیگران را قدردانی کنید. چنانچه نوگراییها و تغییرات ارائه شده توسط کارکنان قدر دانسته شود، احساس اعتماد به نفس بیشتری در آنها به وجود میآید. سعی کنید ساختاری را به وجود آورید که در آن، دستاورد تک تک کارکنان مورد تقدیر قرار گیرد. ما معمولاً دستاورد دانش آموزان را مورد شناسایی و تقدیر قرار میدهیم، اما فراموش میکنیم که این امر را در مورد کارکنان به کار بریم. تقدیر موجب افزایش اعتماد و تداوم ایدههای بیشتر میشود
6- هیأت امنا را دخالت دهید. آنها نه تنها در مورد آموزشگاه مسؤولیت دارند بلکه معمولاً به پیشرفت آن نیز علاقهمندند. بنابراین در تعیین اولویتها و کمک به برنامه ریزی عملی میتوانند نقش با ارزشی ایفا کنند
7- از افراد بیرون برای کمک و ارائه پیشنهاد دعوت کنید. این امر میتواند شامل مشاوران خارج از مدرسه و یا مشاوران آموزشی دانشگاهها باشد. هر نوع کمک بیشتر در بازنگری و بحث پیرامون برنامهها با ارزش است. گاه ما بیش از حد به آموزشگاه خود نزدیکیم و همین نزدیکی باعث میشود همواره نتوانیم مسایل را بدون جبهه گیری در نظر بگیریم. آموزگاران غالباً در پیدا کردن کاستیهای آموزشگاه خود خوب هستند اما در پیدا کردن نقاط قوت به آن اندازه خوب نیستند
- ۹۵/۰۴/۲۶